Tehotenstvo a strava #1: VÝBER STRAVY

Ak čakáme dieťa, mali by sme sa zamerať na našu stravu. Strava poskytuje výživu už nielen iba nám, ale aj nášmu dieťaťu, ktoré nosíme pod srdcom.

Sme to, čo jeme, a aj naše dieťa je to, čo jeme. Nenarodené dieťa získava výživu z nášho krvného obehu. Jeho rast a vývoj je závislý na tom, čo mu poskytujeme – od našej stravy cez pohyb, činnosť až po naše pocity a myšlienky, ktoré máme.

Nesprávna výživa v priebehu tehotenstva môže viesť ku vzniku ochorení tehotných žien, zvyšovať riziko komplikácii v tehotenstve i riziko komplikácii vývoja plodu a už prenatálne vytvára riziko budúcich ochorení v dospelom veku (fetálne naprogramovanie).

Ako prvé by sme si mali položiť tieto otázky:
Ako sa stravujem?
Poskytuje môj spôsob stravovania dostatočnú výživu aj pre dieťa, ktoré čakám?
Môžem niečo vo svojom stravovaní zmeniť a zlepšiť?

Klasická strava, vegetariánstvo a vegánstvo sú vhodné, ak spĺňajú požiadavky dôležité pre zdravú výživu. Môžu sa takto stravovať ženy, ktoré chcú otehotnieť, ale aj tehotné či kojace ženy, taktiež muži a deti, jednoducho ľudia v každom veku.

Pomôckou nám môžu byť tieto obrázky vegetariánskej pyramídy a veganského taniera:

Ⓒ Vegetariánska pyramída od Nick Rickert, Department of Nutrition, Arizona State University 2002

Ⓒ Vegánsky tanier od registrovaných dietologičiek Brenda Davis a Vesanto Melina, www.brendadavisrd.com

Pokračovanie Stravovanie #2: FARBY a CHUTE

Použitá literatúra:
Svetová zdravotnícka organizácia (WHO)www.who.int/nutrition/publications/pregnant/en/
kniha Výživa v medicíne a dietetika, Dr. Heinrich Kasper
kniha Magické začátky – Okouzlené životy, Dr. Deepak Chopra
dietologičky Davis a Melina, www.brendadavisrd.com/

 

Som mama nášho prvého dieťaťa. S mužom sme spolu 10 rokov. Som vegetariánka. Milujem šamanizmus, spiritualitu a neuroplasticitu. Chceme cestovať, učiť sa a spoznávať svet.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *