Kojenie a strava #1: VÝBER STRAVY

Ak kojíme dieťa, mali by sme sa zamerať na našu stravu. Strava poskytuje výživu nám, ale skrz materské mlieko aj nášmu dieťaťu, ktoré kojíme.

Sme to, čo jeme, a aj naše dieťa je to, čo jeme. Kojené dieťa získava výživu z nášho materského mlieka, a to sa tvorí z našej krvi. Jeho rast a vývoj je závislý na tom, čo mu poskytujeme v materskom mlieku – od našej stravy až po naše pocity a myšlienky, ktoré máme.

Ako prvé by sme si mali položiť tieto otázky:
Ako sa stravujem?
Poskytuje môj spôsob stravovania dostatočnú výživu aj pre dieťa, ktoré kojím?
Môžem niečo vo svojom stravovaní zmeniť a zlepšiť?

Klasická strava, vegetariánstvo a vegánstvo sú vhodné, ak spĺňajú požiadavky dôležité pre zdravú výživu. Môžu sa takto stravovať ženy, ktoré chcú otehotnieť, ale aj tehotné či kojace ženy, taktiež muži a deti, jednoducho ľudia v každom veku.

Ⓒ Vegetariánska pyramída od Nick Rickert, Department of Nutrition, Arizona State University 2002

Ⓒ Vegánsky tanier od registrovaných dietologičiek Brenda Davis a Vesanto Melina, www.brendadavisrd.com

Pokračovanie Stravovanie #2: FARBY a CHUTE

Použitá literatúra:
Svetová zdravotnícka organizácia (WHO)www.who.int/nutrition/publications/pregnant/en/
kniha Výživa v medicíne a dietetika, Dr. Heinrich Kasper
kniha Magické začátky – Okouzlené životy, Dr. Deepak Chopra
dietologičky Davis a Melina, www.brendadavisrd.com/

* Vieme, že spisovne to dojčenie a nie kojenie, ale nám sa kojenie viac páči, je také prívetivejšie, milšie.

Som mama nášho prvého dieťaťa. Som vegetariánka. Milujem svojho muža a rodinu. Zbožňujem šamanizmus, spiritualitu. Chcem veľa cestovať, učiť sa a spoznávať svet.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *