Plánujeme dieťa / Tehotenstvo / Kojenie a strava #3: ČASTOSŤ a MNOŽSTVO

Raňajky, desiata, obed, olovrant, večera. Mnohé zdroje venované výžive uvádzajú, že by sme mali jesť 4-5 jedál denne. Radšej menšie množstvá ale častejšie.

Dr. Deepak Chopra vo svojej knihe Magické začátky – okouzlené životy radí, že:

  • jedlo máme jesť v pokojnom prostredí a v príjemnom tempe
  • jesť najlepšie čerstvo pripravené jedlo
  • krátko povarené jedlá sú lepšie ako surové či prevarené
  • nejesť, keď sme nahnevaní
  • dávať prednosť ovociu, zelenine, obilninám, nízkotučnému mlieku, mandliam a medu
  • obmedziť konzumáciu studených jedál a nápojov
  • piť veľa čistej vody pokojovej teploty
  • začínať jesť, keď máme hlad, myslíme na jedlo, ale nebolí nás z toho žalúdok, nezačínať jesť až vtedy, keď je žalúdok už úplne prázdny a bolí nás od hladu
  • užívať si všetky chute, ktoré máme a vnímame
  • prestávať jesť, keď sme príjemné nasýtení a stále máme 1/3 žalúdka prázdnu, nejesť až do úplného prasknutia, zvýši sa tým schopnosť trávenia
  • po tom, čo dojeme, ešte chvíľu zostať ticho sedieť

Ako sa stravujem ja: Jem 3-4 jedlá denne. Začala som si viac sledovať aké množstvo jedla zjem a čo obsahujú. Občas sa totiž stane, že sa prejem, a často sa stane, že zjem viac než by som skutočne potrebovala zjesť. Studené jedlá nejedávam. Zjem jedlo, keď má buď izbovú teplotu alebo je teplé. Jediné jedlo, ktoré zjem studené, je zmrzlina (dlhý čas mi zmrzlina vôbec nechutila, skúšala som rôzne zmrzlinárne až som objavila ozaj výbornú zmrzlinu v Kostolianskej zmrzlinárni medzi Prešovom a Košicami, na ktorú sme dostali tip z FB stránky Dedinská mať).

Pokračovanie pre ženy, ktoré plánujú otehotnieť, a tehotné ženy: Stravovanie #4: TELESNÁ HMOTNOSŤ
Pokračovanie pre kojace ženy: Stravovanie #4: TELESNÁ HMOTNOSŤ

 

Použitá literatúra:

kniha Magické začátky – Okouzlené životy, Dr. Deepak Chopra

Som mama nášho prvého dieťaťa. Som vegetariánka. Milujem svojho muža a rodinu. Zbožňujem šamanizmus, spiritualitu. Chcem veľa cestovať, učiť sa a spoznávať svet.
Komentáre
  1. Spätné upozornenie: Stravovanie: FARBY a CHUTE

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *